Lite laggigt att köra med mus? (Xbox series x)

Permalänk
Medlem

Lite laggigt att köra med mus? (Xbox series x)

Hej! Vet att det inte är en dator och allt sånt! och att jag inte kan förvänta mig mer (kanske) men detta verkar inte vara ett problem på PS5? När jag spelar t.ex Warzone 3 så är det riktigt svårt att skjuta någon som springer då siktet liksom hoppar lite fram och tillbaka 🤔 svårt att göra små rörelser.. har testat att köra 800 dpi + 500 polling rate istället för 1000 men vet inte om det gjorde någon skillnad alls! Tacksam för svar

Permalänk
Medlem

Det är inte någon Aim assist som spökar för dig? Finns som standard i en del konsol fsp spel

Permalänk
Medlem
Skrivet av Extol:

Det är inte någon Aim assist som spökar för dig? Finns som standard i en del konsol fsp spel

Har valt mus och tangentbord som standardkontroll liksom, tror att det inte ens går att välja aim assist i menyerna 🤔 men ja, det låter ju rimligt! Får köra med kontroll och stänga av aim assist - sen köra mus och tangentbord och se om det blir bättre. Tack för svar

Permalänk
Medlem

Testa 125Hz polling rate. Efter snabb googling verkar det vara det som löser folks problem, och det är också Razers officiella lösning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dlq84:

Testa 125Hz polling rate. Efter snabb googling verkar det vara det som löser folks problem, och det är också Razers officiella lösning.

Ska testa det också! Tack.

Sjukt med 125hz dock haha, känns som att det uppstår andra problem då istället

Permalänk
Skrivet av pollyman:

Ska testa det också! Tack.

Sjukt med 125hz dock haha, känns som att det uppstår andra problem då istället

Njae lite högre latency men inget man oftast märker nån skillnad på.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av pollyman:

Ska testa det också! Tack.

Sjukt med 125hz dock haha, känns som att det uppstår andra problem då istället

Du spelar FPS på en konsoll, så höga krav kan du inte ha på latens